joi, 12 februarie 2009

Stil si... "anti-stil"


Recunosc, acest articol este scris de "aia rea" din mine :P, care nu mai suporta felul in care ii este agresata zilnic retina prin diversele incercari ale unora de a fi ... "stilate"? "originale"? "moderne"? Bine, asta in masura in care centrul comercial (daca-l pot numi asa!) "Europa", dicteaza moda!
Am recunoscut ca nu am mai putut sa ma abtin... asa ca sa incep!

Am luat si eu, din frageda copilarie, niste lectii de stil de la mama, model de frumusete si eleganta in tineretea ei. Eu, intre eleganta mamei si stilul sport insuflat de frate-miu, m-am situat mereu pe undeva la mijloc, cu unele tendinte spre o extrema sau alta, in functie de inspiratia de moment. Dar cele cateva norme de la care nu se "deroga" s-au lipit de mine!
In primul rand - NU se poarta pantofi negri cu ciorapi albi! Niciodata! Si asta e valabil si la barbati, credeti-ma pe cuvant! Si nici ciorapi negri cu pantofi albi. Nu e stilat. Nu da bine contrastul! E pur si simplu oribil! Cand mai vedeam cate o domnisoara in metrou, imbracata cu pantaloni negri de stofa (stas :P) si pantofi cu toc inalt - tinuta obligatorie pentru Bucuresti, se poate! - iar cand se aseza pe scaun ii rasareau sosetele albe (eventual si cu imprimeu cu iepurasi sau floricele sau inimioare!) simteam ca-mi vine rau!
Apoi - negrul nu merge chiar cu orice. De exemplu, nu merge absolut deloc cu maron. Dar deloc. Si credeti-ma pe cuvant, nici cu albastru sau bleumarin. Pur si simplu astea nu se pupa!
Iar daca te imbraci oarecum elegant si iti mai pui si tocuri si, eventual, si un paltonas sau o hainuta mai eleganta, dupa care iti iei un ditai rucsacul in spate ... arati ca o adevarata doamna. De la tara.
Nu mai zic de combinatii pe care am avut ocazia sa le vad zilele trecute, cand se mai incalzise putin - palton, ca doar inca e februarie, si pantofi decupati la varf in picioare! Oribil din nou! O fi atat de greu sa pastram proportiile?! Asta imi inspira cam aceleasi sentimente ca individele care umbla in toiul iernii, eventual la minus nu stiu cate grade, cu buricul gol. Trecand peste problemele de sanatate pe care daca inca nu le au, cu siguranta o sa le aiba foarte curand, mie incep sa-mi clantane dintii cand le vad. Iar cat de sexy poate fi o burta goala de culoare mov (de frig :D) e discutabil. Am facut sondaj printre barbatii care imi sunt prieteni - au votat in unanimitate ca ii ia cu frig, nicidecum cu altceva!
Si ca tot am ajuns la "burice goale". Trecand peste faptul ca, sarita o anumita limita, asta deja e moda de "harem", imi este ingrozitor de greu sa inteleg pentru ce umbla unele cu blugi cu talie foarte joasa, tricoul pana la buric, iar intre marginea tricoului si cea a blugilor... se revarsa in valuri-valuri burta plina de grasime. Si m-am intrebat mereu - oare nu au nici o oglinda in toata casa si nici macar un singur prieten sincer? Au impresia ca sunt sexy? (brrrrrrrr!!!) Cred ca isi arata nonconformismul?! Dupa umila mea parere nu reusesc decat sa fie penibile. Si dizgratioase. Si scarboase. Pentru ca, daca ai cateva kilograme in plus sau orice alt defect, ca deh, nu ne nastem nici unul perfect, nici macar fizic, e normal si firesc sa il maschezi. Nu sa-l afisezi cat mai ostentativ posibil. Daca iti curge nasul umbli cu el asa , fara sa ti-l stergi? Mi se pare cam acelasi lucru!

Lista poate continua, dar cred ca as tine-o asa pana maine... Am dat doar cateva exemple, din cele ce au chinuit ochiul meu in ultimele zile.
Stiu ca Bucurestiul nu mai e de foarte multa vreme ce era candva, asa cum mi-l descria bunica-mea, din perioada interbelica. Nici lumea care il populeaza nu mai e nici pe departe cum era cea de atunci si, evident, ca totul, de la stil pana la bunele maniere (in prezent, lipsa lor!) au suferit modificari ireversibile. Dar cateva reguli minime, de bun-simt in vestimentatie nu mi se par imposibil de respectat!

Un comentariu:

Anonim spunea...

isn't life great?